Nyt fra medlemsudvalget

VM i distriktet

Medlemsudvalget i distrikt 1470 udfordrer alle klubber til VM i distriktet.

Har din klub:
- den længste venteliste på medlemstilgang
- den bredeste og bedste medlemsskare
- den bedste repræsentation af lokalområdet
- den bedste udvekslingsstudent og de bedste værtsfamilier.
- den højeste mødeprocent.
- de bedste fester.
- det vildeste projekt.
- de gladeste og mest trygge medlemmer
- den bedste historie
Kort sagt: Brænder medlemmerne i din klub for at komme til møde i Rotary

Så har I rigtig gode chancer for at blive verdensmestrene i vores
distrikt 1470 i 2017-18.

Hvis ikke - Så tøv ikke et sekund

Vi vil rigtig gerne arbejde med bla. dit medlemsudvalg mhp. inspiration til klubbernes arbejde med rekruttering og fastholdelse af medlemmer.

Vi afholder inspirationsmøder ca. hver 2. måned for de medlemsudvalgsformænd der har lyst til at deltage, hvor vi kan hjælpe hinanden med netop få din klub til at blive højdespringer.

Første møde blev afholdt tirsdag d. 12. sep. 17 med overskriften: Kan vi skabe mere liv og glæde i Rotary ???

Der var repræsenteret 10 klubber som under afslappede forhold i restauranten på Carlsberg i Valby, gennemgik forskellige udfordringer og opgaver.

1. siger 1000 tak for den store interesse og de mange input. Vi er alle i fuld gang med opfølgning og at forberede de kommende møder.

- VM i dit distrikt – Torsdag. d. 16 nov. 2017, 18:15 -21 Mødet afholdes sammen med distriktets PR udvalg på K-Nord i Lyngby.

- VM i dit distrikt – Mandag d. 15. jan. 2018, 18:15-21

- VM i dit distrikt – Tirsdag d. 13. marts. 2018, 18:15-21

- VM i dit distrikt – onsdag d. 17. maj. 2018, 18:15-21

Tilmelding på mail til klaus.k.jakobsen (at) gmail.com

Ny i Rotary

Medlemsudvalget i distrikt 1470 inviterer igen i år alle nye Rotarianere til informationsmøde om Rotary. Vi vil kort gennemgå forskellige Rotary produkter som vores portal, ungdomsudveksling, RLI, Hjælpefonden, projekter som Shelterbox, End Polio og meget meget mere. Vi taler om vores distrikt og arbejdet i klubberne. Der vil være tid undervejs, hvor deltagerne kan tale om deres erfaringer og stille spørgsmål.

Rotarys erfaring er, at jo bedre man kender til hvad Rotary er og hvad Rotary gør - jo større glæde får man af sit medlemskab.

Vores mål er at bringe nye rotarianere sammen, så de kan møde andre engagerede mennesker fra andre klubber. De vil kunne udveksle ideer, måske danne venskaber på tværs af klubberne.

Vores mål er:

• at alle rotarianere har indsigt i hvad Rotary er og gør - også uden for egen klub.
  • at møde rotarianere på tværs af klubberne mhp at få kontakter, som kan bruges i Rotary-sammenhæng eller i erhvervsøjemed.
  • at få inspiration fra andre klubber mhp en kontinuerlig udvikling af Rotary, således at vores netværk tilpasser sig både nye og gamle rotarianeres behov.

Sted: Knord, Lyngby
Hvornår: Torsdag d. 5. okt. 2017. Kl 18:15 til 21

Tilmelding sendes direkte til alle nye rotaryanere

Medlemsudvalget i Distrikt 1470 17/18