Nyt fra guvernøren

Rapport fra COL - Rotary Internationals lovgivende forsamling 2019
Nyt fra Foundation

Kære Rotarianer

Syrener ”Kom, når syrenerne blomstrer,     min ven
Og når det går imod forår igen
Kom, når engang jeg er blevet mig selv
Og hvis du ska' den vej alligevel”

Fra sangen ”Kom Igen”

af Kim Larsen

Velkommen til månedsbrevet for maj 2019

RYLASLæg kimen til et nyt medlem i din klub gennem RYLA, Rotary Youth Leadership Awards 2019

I weekenden den 23. – 25. august 2019 tilbyder Distrikt 1480, RYLA seminar for unge, som er mellem 22 - 34 år. Målgruppen er unge, som går med en drøm eller et ønske om at blive fremtidens ledere.  Jeg opfodrer på det varmeste klubberne til at indstille og sponsere dette spændende seminar til et ungt menneske, der søger udfordringer og personlig udvikling. Der er ingen begrænsninger i tilhørsforholdet til Rotary. Det må gerne være en person, der er i familie eller i vennekredsen med en rotarianer. I vil finde flyers med oplysninger om RYLA, ved dette månedsbrev. Skulle i havde brug for yderligere oplysninger står kursusleder Nils Ulrik Bagge, tlf. 2277 6451 meget gerne til rådighed. Tilmeldingsfristen er den 20. juni 2019.

ShelterboxLandsindsamlingen til Malawi er afsluttet med et flot resultat, der lød på 404.295 kr. indsamlede midler pr den 6. maj 2019.Tusind tak til alle Rotary klubber og enkeltpersoner i Distrikt 1480, som har bidraget med midler til indsamlingen.

Distrikt 1480 har netop modtaget en hilsen fra ShelterBox Danmark ved Peder Jon Andersen og Karsten Thuen, der skriver at ShelterBox Trust har sent en takkehilsen, hvori de siger tak for det fornemme initiativ i relation til Malawi. Vedhæftet dette månedsbrev, er der en aktuel rapport fra ShelterBox Trust, hvori bl.a. hjælpearbejdet i Malawi er beskrevet.

CouncilCounsil on Legislation, COL, der er Rotary Internationals lovgivende forsamling holder møder hvert tredje år, hvor en valgt repræsentant fra hvert enkelt Rotary Distrikt i verden deltager og stemmer om hvilke love der skal vedtages og hvilke, der skal stemmes ned.

Henning Damtoft Pedersen, PDG er Distrikt 1480`s valgte COL repræsentant og han har ved dette månedsbrev skrevet en meget fin rapport, om beslutningerne fra årets COL møde i april 2019 i Chicago. En væsentlig beslutning, der blev vedtaget er, at Rotaract klubberne nu bliver egentlige medlemmer af Rotary International, men med deres egne konstitutioner.

LegoNyt fra Foundation - appel om at fortsætte med de gode hjælpeprojekter i Distrikt 1480 - udnævnelse

Vores formand for Foundation i Distrikt 1480 Karsten Sørensen PDG, har forfattet en artikel, hvori han appellerer til de nye bestyrelser om, at planlægge gode hjælpeprojekter, som klubberne i Distrikt 1480 hidtil har gjort på strålende vis.

Det er med glæde, at vi også kan ønske Karsten Sørensen tillykke med hans nye udnævnelse indenfor Foundation, hvor han er udnævnt til Assistant Regional Rotary Foundation Coordinator, ARRFC,  i Zone 16. Hvilket betyder, at andre også kan høste glæde af Karstens store viden om Foundation og vi kan få inspiration fra andre distrikter.

Udvekslingsstudenter  2019 – 2020 har holdt Studenterafrejsebriefing i spejderhytten ved Kråruplund den 25. maj 2019

Madlavning er en god måde at lave teambuilding på. Vores Ungdomsudvekslingshold 2019- 2020 lavede en formidabel menu hvor hovedretten var mørbradgryde, salat, nye kartofler og desserten jordbær med fløde.

Madlavning

Sommeren står for døren. Næste og sidste månedsbrev i dette Rotary år 2018 - 2019 udsendes sidst i juni måned. Jeg ønsker jer alle en dejlig og lys tid.

Gudde Södergren

Guvernør