Indsendt af Just Hartoft den 22.3.2018
24.04.2018. 11:00

Det kan være svært at være barn af en soldaterveteran - og det vil vi i Rotary distrikt 1470 forsøge at gøre noget ved. Vi har derfor udarbejdet et projekt-´idekatalog til klubberne, så I nemt kan komme igang med projekter der hjælper disse børn. Se meget mere om dette, under dette punkt.

At være barn af en veteran kan være udfordrende - og hvad gør man med sine tanker og følelser, hvis mor eller fars udsendelse har medført savn, sorg eller frygt for fremtiden. Når balancen i familien ændres pga. de krigsoplevelser som den udsendte kommer hjem med, så ændres hverdagen fra det trygge til det usikre - en konsekvens som børnene betaler en høj pris for. Disse veteran-børn bliver ofte glemt, når der er fokus på veteranen. I Rotary ønsker vi at komme de glemte børn i møde, hvorfor vi har lavet et projekt-idekatalog til klubberne, så de kan nemt kan komme igang med hjælpen .

Idekataloget bliver løbende revideret i takt med at flere gode projektforslag tilgår. Klik på teksten nedenfor, for at se Idekataloget.

Tryk blot på denne tekst for at se kataloget