Status vedr. Rotary Leadership Institute i D-1450.

Indsendt af Tommy Boll den 2.3.2017
RLI og RLI Graduate er inde i en god gænge

Grundforløb:

Her ved begyndelsen af 2017 er der siden opstart i forår 2014 nu gennemført 5 hold RLI grundforløb med godt 90 afsluttede forløb på RLI-grunduddannelse. Et hold, hold 6 efterår 2015, kunne desværre ikke gennemføres på grund af for få tilmeldte.

Det kommende hold, 7 forår 2017 blev fuldtegnet ved nytår og der er siden givet afslag til nogle få stykker og andre er allerede begyndt at tilmelde efterårsholdet 2017.

Det er ærgerligt, at skulle aflyse på grund af for få deltagere og endnu mere ærgerligt, at skulle sige nej til kommende præsidenter, der gerne ville have deltaget.

Derfor, til alle jer, der er udpeget eller valgt som klubpræsident for Rotaryåret 2018-19, og som endnu ikke har gennemgået et RLI forløb, tilmeld jer allerede til efterårsholdet 2017, så vil de fleste være sikker på at nå et forløb inden tiltrædelse som præsident i sommeren 2018. Skulle efterårsholdet 17 blive fuldtegnet, vil I automatisk få chancen forår 18. Datoer planlægges i uge 6 når fakultet mødes og vil hurtigt derefter fremgå af hjemmesiden. Ansøgningsskema til hold 8 og 9 vil ligeledes kunne findes på hjemmesiden i løbet af uge 6.

Flere der har deltaget i efteråret, hvor de er Præsident Elect, har givet udtryk for, at det er et rigtig godt tidspunkt. Lige før man skal sætte hold og planlægge sit år. Der er rigtig meget inspiration at hente på RLI ligesom man bliver fuldt opdateret på viden om Rotary.

RLI-graduate:

Enkelt stående, hel- eller halvdagskurser med forskellige emner. Kurserne bygger videre på grundforløbet.

Der er i efteråret 2015 og efterår 2016 afholdt et landsdækkende RLI-graduate kursus med emnet: Forvandling af din Rotary klub. Begge gange med stor succes og stor deltagertilfredshed.

I 2015 deltog 5 medlemmer fra D-1450 og i 2016 deltog 3 medlemmer.

RLI-Graduate, i regionalt samarbejde mellem og  for medlemmer i D-1440 og D-1450:

Dette kursus med samme indhold som de 2 landsdækkende er forberedt og finder sted lørdag den 18. Marts hos LOF, Viborg. Fra D-1450 er der tilmeldt 16 deltagere og 5 deltagere fra D-1440. Kurset gennemføres med fakultetsmedlemmer fra begge distrikter.

Deltagelse i RLI-Graduate forudsætter gennemført RLI-grundforløb.

Læs mere her

Hou, den 31. Januar 2017/jl