Hvorfor vælge Rotary?

Du skal vælge at blive Rotary udvekslingsstudent, fordi

• Du får kvalitet. Rotary ligger i top i evalueringen af alle godkendte udvekslingsorganisationer.

• Du (og dine forældre) får sikkerhed:

Din sponsor Rotaryklub herhjemme, din værtsklub samt alle andre Rotarianere, som beskæftiger sig med udvekslingsprogrammet er klar til at hjælpe dig og rådgive dig, hvis du får spørgsmål eller problemer før, under eller efter dit ophold.

Rotary sørger for, at du kommer godt frem. På de store destinationer er der Rotary guider med, som følger dig til første lufthavn i dit værtsland. Der kan også arrangeres hjælp af lokale Rotarianere i store lufthavne.

Programmet er certificeret af Rotary International. Det betyder, at alle Rotarianere, som er beskæftiget med unge i programmet, er godkendt.

• Du får flere værtsfamilier. Det sikrer dig et større netværk, flere forskellige oplevelser og et bedre indblik i kulturen.

• Du får mulighed for at deltage i et netværk for hjemvendte udvekslingsstudenter, Rotex. Det kan du ha’ glæde af både før, under og efter opholdet.

• Du får tilbud om deltagelse på én eller flere ture rundt i dit værtsland – arrangeret af Rotary.

• Du og din familie må påregne at være værtsfamilie i 3 perioder a 3-4 måneders varighed for en udvekslingsstudent fra et andet sted i verden.

• Rotary er en non-profit organisation. Der er ingen, der tjener penge på dit ophold. Alle, der arbejder med programmet, gør det ulønnet.