NGSE programmet flytter drøm til virkelighed..

Indsendt af Leif Fritsdal den 11.4.2016
5 UNGE ERHVERVSFOLK FRA ROTARY DISTRIKT 1450 BESØGER I APRIL BRASILIEN OG BYEN CURITIBA I FORBINDELSE MED NEW GENERATIONS SERVICE EXCHANGE (NGSE)

Helt tæt på brasilianerne

Når man besøger Brasilien som turist, kommer man sjældent helt ind under huden på befolkningen. Man kan nærmest betragte det som at besøge en by om søndagen, hvor kun turistområderne er åbne. Men sådan er det ikke for en gruppe unge erhvervsfolk fra det Midtjyske Rotary distrikt 1450. De kommer helt på og bagom sjælen på landet og møder befolkningen og erhvervslivet i øjenhøjde med private visitter og virksomhedsbesøg, som ligger tæt op ad deres egne erhverv.

Følg deltagerne via facebook siden

Offentlig side: District 1450 Brazil tour 2016

Stor moderne by i centrum

NGSE holdet og deres danske leder besøger byen Curitiba, som er midtpunkt og økonomisk centrum for det store industriområde. I den første del af besøget har holdet haft fornøjelsen af at overrække en donation fra Distrikt 1450 på godt 9.000$, som er gået til en mindre bemidlet folkeskole i byen. Pengene er blevet brugt til indkøb af nye computere til brug i undervisningen.

Læs her om donationen.

Stor interesse for Danmark

Som de gode ambassadører de er for Danmark, har gruppen holdt 2 foredrag. Det første på universitetet med 150 spørgelystne tilhørere. Det andet med 70 deltagere på et uddannelsessted, der kan sammenlignes med et gymnasium.

Læs også mere om turen på distriktets åbne facebook side her.

Besøg skaber fremtidige kontakter

Udover besøg på skoler og hos industrien, har der været tid til at nyde den smukke by, Curitiba, som det fremgår af holdets egen facebook side. En oplevelsestur, hvor der skabes forståelse for kultur- og erhvervsforskelle, og ikke mindst et fremtidigt internationalt netværk, som de unge kan drage fordel af i mange år.

Fakta om turens deltagere:

Indkvartering foregår hos private rotarianere under opholdet. Med på turen er:Kathrine Andersen, Karoline Baisgaard, Christian Ladefoged, Mathilde Lauritsen og Rasmus Pallesen. Team-leder, Finn Rolighed fra Århus Sydvestre, uddannelsesansvarlig ved Århus Erhvervsakademi.

Gruppedeltagerne er i beskæftigelse som: Ingeniør, projektmedarbejder i bilbranchen, bankansat erhvervskunderådgiver, salg/personlig sekretær og HR medarbejder indenfor fødevarer.

Du kan læse mere om NGSE her.

Du kan følge holdet på FB-siden: District 1450 Brazil tour 2016. Foto: Jørgen Østergaard samt turens deltagere.

Redaktion: Jytte Gottlieb og Leif Fritsdal

Yderligere info: Kontakt Jørgen Østergaard på +45 2042 2219 eller skriv til redaktionen