Kom til opera under åben himmel - og støt End Polio

Indsendt af Haagen Peder Cumlet den 16.2.2017
11.08.2017. 20:00

Igen i år har Rotary E-Club One of Denmark indgået et billetsamarbejde med Opera Hedeland om de tre operaforestillinger i august. 10 procent af prisen for billetter, der købes over det særlige rotarylink - går ubeskåret til End Polio, som er e-klubbens projekt for rotaryåret 2017-18.

Årets tre operaforestillinger - og det er denne gang Puccinis La Bohème - går over amfiteatrets scene i det naturskønne Hedeland nær Hedehusene fredag den 11., fredag den 18. og lørdag den 19. august kl. 20.00. Området åbnes kl. 17:00.

Det er tredje år i træk, at e-klubben har fået et billetsamarbejde i stand med Opera Hedeland, men for første gang kan man i år også købe en picnickurv fra Meyers over det særlige rotarylink. (Man kan selvfølgelig ligesom tidligere selv medbringe både madkurv og drikkevarer).

INFORMATION FRA OPERA HEDELAND:

Bestil allerede nu billetter og picnickurv til Opera Hedelands unikke opførelse i august 2017.

Her køber du billetter (og picnickurv)

Tragisk, smuk, uforglemmelig

Puccinis La Bohème er den ultimative opera – tragisk, smuk og uforglemmelig. Du bliver revet med af dramaet, der begynder ved juletid, hvor den fattige, ærekære kunstner Rodolfo forelsker sig i den syge og skrøbelige Mimi.

Mens julestemningen breder sig uden for de unge elskendes kolde loftskammer, kæmper de en ulige kamp mod den ubarmhjertige skæbne.

Stærke stemmer

Rollerne vil blive besat af de stærkeste stemmer fra både ind- og udland. Scenografien vil vanen tro inddrage det smukke hedelandskab og byde på en visuel oplevelse i særklasse.

Anmelderne elsker Opera Hedeland
Opera Hedeland er lidt af en anmelderdarling. Sidste år kvitterede Berlingske Tidende med seks stjerner, Gregers Dirckinck-Homfeldt med fem stjerner og CPH Magazine med fem stjerner.

”Genialt”, ”imponerende” og ”fantastisk stemning” er nogle af de superlativer, der blev knyttet til forestillingen.

La Bohème opføres den 11. 18. og 19. august 2017 kl. 20.00.

Området åbner kl. 17.

Her køber du billetter (og eventuelt picnickurv)

Spis og hyg

Der er tradition for at spise picnic før forestillingen. Bestil en picnic-kurv fra Meyers, eller medbring selv din egen anretning. Drikkevarer kan også medbringes, ligesom du kan øl, vin, vand, kaffe eller the på stedet.

Det er nemt

Opera Hedeland er i naturen, men forholdene er særdeles gode og behagelige – også for ældre og gangbesværede.

Særligt for ældre

En meget stor andel af Opera Hedelands publikum er over 60 år. Det har vi indrettet os på, og det betyder blandt andet, at

• Selvom det ligger midt i naturen, er det let at komme til. Parkering er tæt på, og der er højst 50 meters gang til stolerækkerne
  • Er man gangbesværet, står en af vores mange søde frivillige klar med en støttende arm
  • Kørestolsbrugere kan ubesværet komme til og fra – og naturligvis også få pladser med et godt udsyn
  • For de, der ikke har bil, har vi arrangeret shuttlebusser fra de større byer i nærheden.
  • Stolene er nye og lækre, så komforten er i top under forestillingen. Man sidder virkelig godt.

Opera Hedeland - i år med La Bohème