Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 25.4.2015
Dyrehaven Rotary Klub har i samarbejde med Lyngby Kano Klub gennemført et projekt, hvor klubben støttes med 2 kajakker, en 1-mands-kajak og en 2-mands-kajak, hvilket gør det muligt for klubben at fortsætte og udbygge klubbens arbejde med børn og unge. Dyrehavens Rotary Klubs bidrag til kajakkerne er 10.000 kr.

Kajakkerne overraktes officielt til Lyngby Kano Klub i forbindelse med klubbens standerhejsning den 25. april 2015.

Samarbejdet med klubben gav en ekstra mulighed. I samarbejde med klubben blev lavet et arrangement i kanoklubben for børnene i Lyngbys modtageklasse, som er nytilkomne børn til Danmark, der endnu ikke behersker det danske sprog godt nok til at komme i almindelig folkeskole. Børnene, og deres familier besøgte kanoklubben den 30. juli 2015 til et festligt møde, hvor børnene med hjælp fra kanoklubbens medlemmer fik en tur i kano eller kajak på Lyngby sø, og derefter var der et let traktement for alle deltagerne.  Projektet har et budget på kr. 5.000,- Dyrehaven RK betaler kr. 2.500,-, og søgte Hjælpefonden om et tilsvarende beløb, somblev bevilget.

Til arrangementet mødte ca. 25 børn med familier og 10-20 medlemmer fra kanoklubben, i alt op mod 80 deltagere.