Indsendt af Vagn Soelberg den 13.12.2019
Galten-Skovby Rotary-klub genopliver den traditionelle juletræsfest for byen børn

Husker du også juletræsfesterne i din fars firma eller mors fagforening i gamle dage?

Galten-Skovby Rotary klub genopliver i 2019 den traditionelle juletræsfest med godteposer, julemand og nisse piger, dans om juletræet, julesange og glögg & æbleskiver i Galten Hallen.

Galten-Skovby området har haft en stor tilflytning af nye familier som ikke nødvendigvis har nogen traditioner i byen. Dem vil vi gerne give en god oplevelse og masser af julestemning - og håber samtidigt at kunne skaffe midler til klubbens velgørende arbejde. I 2019 har vi bestemt at øremærke overskuddet til at afholde en Rotary Youth-camp i sommeren 2021 i området.

Youth-camps er Rotary's bidrag til at øge forståelsen for andre kulturer og folkeslag for derigennem sikre fred i verden. Youth-camps varer i 2 uger og deltagerne kommer fra hele verden for at se, høre og lære om Danmark og dansk kultur, men selvfølgelig også hinandens. Disse camps resulterer ofte i livslange venskaber mellem deltagerne. Galten-Skovby har i mange unge sendt mindst 2 unge ud med alt betalt - og nu vil vi gerne give lidt tilbage.