Julehilsen fra Præsident og Elect 2020

Indsendt af Anni Bagge Jensen den 5.1.2021

Kære klubkammerater i Langeland Rotaryklub.

På denne 2020’s Juleaftensdag er det hermed tid til en lille hilsen fra jeres Rotary klub.

2020 har på mange måder været et underligt år og jeg havde om nogen set frem til, at skabe et fantastisk 2020/21 Rotaryår for Langeland Rotaryklub, med spændende møder og stort fremmøde. Dette gik desværre ikke helt som håbet, og det blev heller ikke som håbet muligt, at afholde vores årsmøde på forsvarlig vis.

Derfor har Kristoffer og jeg valgt, at udsende dette brev i stedet.

Mht. vores egen mødekalender så har i alle sikkert set, at alle møder er slettet fra kalenderen! Det har gjort da vi jo indtil videre ikke kender til andet end, at forsamlingsforbuddet på 10 er forlænget frem til 28. februar. Der er desværre meget længe til og jeg håber selvfølgelig på, at tingen ændrer sig så vi kan få gang i vores mødeaktivitet og dermed begynde at se meget mere til hinanden igen.

I forhold til årsmøde har jeg lyttet og læst mig til, at der ikke er nogen problemer i at vente med regnskabs- og budgetfremlæggelse i denne specielle situation. Vi vil dog i starten af 2021 sende en mail ud til alle med udkastet, og dermed give jer mulighed for at godkende og kommentere på det.

Julehilsen fra Electen.

Kære klubkammerater,

Jeg havde set frem til at præsentere min bestyrelse for Rotary-året 2021-2022 for jer her i december, og give den et par kommentarer med på vejen. Nu bliver det på skrift med håbet om, at I vil godkende den på et udskudt årsmøde engang i det nye år.

Vi er jo ikke så mange aktive medlemmer tilbage i klubben, så det er lidt af en udfordring at finde de rette personer, som ikke allerede har poster.  På trods af det synes jeg, at det er lykkedes godt, selv om der stadig er et enkelt hul i rækken. En stor tak til alle jer der har sagt Ja.

Det er ikke lykkedes mig at finde min afløser - en ny Elect. Jeg har ikke været rundt og spørge alle i klubben, da jeg ikke synes det gav nogen mening. Jeg har spurgt dem, som ”pilen pegede mest på” og de har alle sagt nej tak til at blive Præsident.

Skulle der sidde nogen der føler sig forbigået og måske har lyst til at tage præsidentposten i Rotary-året 2022-23, skal de være meget velkomne til at kontakte Simon eller undertegnede.

Ellers håber jeg, at vi i fællesskab kan finde en ny Elect i starten af det nye år.

Bestyrelse og udvalgsformænd for Rotary-året 2021-2022

Interact                                        Peder Hansen

Børnelejren 2021                        Henrik Ellert

Stafet for livet 2021                     Leif Johansen

Med disse ord ønsker vi dig og din familie en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår med et forhåbentligt Corona-frit Danmark i 20221.

Vi glæder os til at se alle igen til Rotary møder i 2021.

Pas godt på jer selv og hinanden.

Rigtig god juleaften.

De bedste julehilsner fra:

Simon Risbjerg                                                              Kristoffer Lollesgaard

Præsident Langeland Rotaryklub 2020/21                    Præsident Elect Langeland Rotaryklub 2020/21