Indlæg fra medlemsudvalget

rotry logo

Kære Rotarianere i distrikt 1480

Så nåede vi december måned og dermed juletravlhed hos de fleste.

I efteråret 2019 har medlemsudvalget arbejdet med at give input til klubberne i form at ideer til at skabe en endnu mere attraktiv klub, hvor nye Rotarianere kommer til og forbliver i jeres klub, fordi jeres klubmøder er givende og interessante. Det er fortsat muligt at få et medlem af distriktets medlemsudvalg ud i klubberne til sparring om klubudvikling og attraktive klubber.

Jeres nye medlemmer har fået en velkomstpose med bl.a. beskrivelse af Rotary som en international organisation med et lokalt forankret tilhørsforhold.

Rotary Danmark har boostet siden ”Hør mere om Rotary” og jeg håber at alle de klubber, der har fået en henvendelse om nye interesserede medlemmer, har responderet på henvendelsen?

Den 21.november afholdt vi et seminar i Slagelse med foredragsholder Lene Uldall, der fortalte om effektive og interessante møder i Rotary.

I 2020 bliver det muligt at optage medlemmer via virksomhedsmedlemsskab.

Medlemsudvalget vil i foråret 2020 udgive mere materiale til brug for klubberne.

Den 23.april afholder vi et nyt seminar, hvor indholdet bliver praksisorienteret. Vi arbejder på fem små indlæg, der skal være oplæg til udvikling af klubaktiviteter – et Hands-on seminar, hvor medelmsudvalgene fra forskellige klubber hjælper hinanden med gode historier og gode ideer.

Det sværeste er ikke at få nye medlemmer. Det sværeste er at fastholde medlemmerne. Nye yngre medlemmer skal behandles som kunder. De vil have gode varer for pengene. De vil gerne yde i forhold til spændende projekter, spændende klubmøder og indgå i et netværk, der rykker på det sociale område og er godt for deres CV.

Er din klub stærk i nytænkning og fleksibilitet?

Har din klub en effektiv kommunikation med alle medlemmer i klubben?

Har din klub gennemgået klubbens traditioner, procedurer og vedtægter for nylig?

Har din klub vedtaget langsigtede mål for klubbens levedygtighed med årlige understøttende delmål?

Især for nye medlemmer er det særdeles vigtigt at kunne gennemskue og vurdere, om Rotary er det rigtige netværk for dem.

Distriktets medlemsudvalg står til rådighed med hjælp og vejledning.

Medlemsudvalg

Rigtig glædelig jul ønskes af medlemsudvalget

Anne Plasmann, Sorø
Erik Christesen, AG område 5