Hvad skal jeg gøre for at få visum til Venezuela 2018

Du skal søge om et Student Visa (se link for checkliste)

Når du er blevet godkendt af en klub i Venezuela, modtager du et acceptbrev, Guarantee Form som er en bekræftelse på optagelse i skole. Udover Guarantee Form modtager du andre dokumenter fra den danske chairman for Multi Distrikt Danmark. Fx. er "To Whom It May Concern" - brevet svarende til "Proof of funds/financial means".

Så snart du modtager papirerne fra Venezuela via din danske chairman, går du igang med at søge visum

På ambassadens hjemmeside  kan du downloade visumansøgningsskema til Student visa. Her kan du ligeledes læse om, hvilke dokumenter der kræves for at få visum, prisen for visum, hvordan du skal betale og hvornår.

Visum er gyldigt ét år fra udstedelsesdato, så du skal ikke søge visum før ca. 1 måned for afrejse, men kontakt ambassaden i god tid og tal med dem om det.

Hvis dokumenterne fremsendes pr. post anbefaler vi, at du sender det som anbefalet brev. Tag kopi af dokumenterne inden de sendes. Medsend en frankeret svarkuvert inkl. dokumentet "Postkvittering" fra posthuset.

Forlængelse af visum - check følgende hjemmeside. Ved tvivlsspørgsmål bed host club councellor om hjælp.

Link til: Venezuelas ambassade

Tjek ALTID om der er FAQ (ofte stillede spørgsmål) på ambassadens hjemmeside, som kan give dig svar på tvivlsspørgsmål.