Skaf en praktikplads til asylansøger

Indsendt af Just Hartoft den 17.11.2017
København Vesterbro Rotary Klub inviterer asylansøgere indenfor.

Vi håber det vil inspirere andre klubber,siger præsident Kristina Thilen.
Der er et stort behov for praktikpladser til asylansøgere, der gerne vil arbejde og gerne vil fastholde og udvide deres kompetencer.

Det har inspireret København Vesterbro Rotary Klub til et initiativ, der er let at igangsætte i andre klubber:
Hver anden uge inviteres to asylansøgere fra Røde Kors Asylcenter Avnstrup med til det ordinære møde, hvor de  får lejlighed til at præsentere sig på dansk eller engelsk, fortælle lidt om deres baggrund, kompetencer og ønsker  for fremtiden. Udover frokosten betaler klubben rejseomkostningerne. Og alt finansieres med en løbende lodtrækning, hvor en god flaske rødvin er gevinsten..

Klubbens medlemmer informeres på forhånd om gæsterne, får CV tilsendt  som inspiration til at vurdere om deres egen virksomhed eller bekendte kunne have behov for en engageret medarbejder i 3 måneder, stillet gratis til rådighed.

Projektet falder helt i tråd med såvel det humanitære som intenationale arbejde som er en del af Rotary's ambition og mål - og vi håber vort  initiativ vil inspirere andre klubber, siger Kristina Thilen.
btext:

Projektet nyder Guvernørens bevågenhed, her sammen med to asylansøgere og København Vesterbro Rotary Klubs præsident, Kristina Thilen på fløjen.

Lille box:
Sådan kan du komme videre
Er du eller din virksomhed interesseret i at tilbyde en praktikplads eller skaffe mere viden om det praktiske forløb, så tag direkte kontakt med Røde Kors' praktikvejleder, Lars Brügger, på 3527 9642 eller mobil 4117 4862 eller mail: lab (at) redcross.dk
Udover informationer står Lars også til rådighed med foredrag om projektet.Prøv!