3. Kurser, seminarer og konferencer 2023-2024

Distrikt 1480 tilbyder hvert år en række kurser, seminarer og konferencer til Rotarianere i distriktet.
Herunder ser du alle disse tilbud.

Bemærk: du skal være logget ind med "MIT ROTARY" for at kunne bruge nedenstående links.

ROTARY LEADERSHIP INSTITUTE (RLI)

Er et program for dig, som gerne vil lære mere om ledelse i en frivillig organisation samt gerne vil lære meget mere om, hvad Rotary er. Et RLI kursus er den helt rette tilgang til jobbet som præsident eller sekretær. Du finder en mere fyldestgørende beskrivelse ved at følge nedenstående link, hvor der også er henvisning til kursus-brochure, datoer og tilmeldingsblanketter.

Klik her for mere information

Distriktskonference, årsmøde og årsfest

Den årlige distrikts konference med et indlagt årsmøde finder i år sted på Hotel Falster - Stubbekøbingvej 150, 4800 Nykøbing Falster lørdag d. 7. oktober 2023

Foundation og Grants seminar

Seminaret er nødvendigt hvis din klub at gennemføre projekter der involvere midler fra The Rotary Foundation (TRF)
Hvis du ikke kan se mødet i din egen kalender, så klik her for at gå til distrikts portalen hvor du kan finde mødet og tilmelde dig

RYLA / Rotary youth leadership award Seminar

Seminar for unge potentielle ledere mellem 20 og 30 år.

Et af Rotarys mål er at hjælpe unge mennesker med at udvikle deres lederevner og styrke deres selvtillid gennem intensive programmer.

RYLA Seminaret afvikles hvert år en weekend i november. Programmet og beskrivelsen af dette års seminar kommer senere

Klik her for for mere information

Præsident Elect Trænings seminar og instruktionsmøde (Pre-PETS og PETS)

Disse seminarer er målrettet præsidenter og sekretærer i kommende Rotary-år.

På seminarerne bliver deltagerne klædt på til de administrative opgaver, der følger med funktionen, og ikke mindst træffer man ligestillede, der står overfor en ny opgave, og sammen med dem bearbejdes de opgaver, en indkommende præsident og sekretær kommer til at stå overfor.

De pågældende deltagere inviteres direkte via mail.

Kursus i Rotary's regnskabsprogram Saldi

Der afholdes 2 kurser. Det første straks i det nye år, hvor man lærer indholdet i Saldi at kende, laver åbningsbalance, importerer medlemslisten og opretter kontoplan.

Det andet kursus afholdes i maj, hvor der skal gøres klar til det nye Rotaryår, og indeholder opfølgning på kursus 1 samt en del af de mere specielle muligheder som SALDI indeholder.

Begge kurser er "Hands on kurser", hvor du medbringer din bærbare og kommer til at lave praktiske øvelser i programmet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------