Indsendt af Just Hartoft den 17.11.2017
Gilleleje Rotary
Vi har de seneste 3 år i samarbejde med Gilleleje Kirke uddelt 25 julekurve hver til en værdi af 1.000,- til enlige forsørgere.

Hvem der kommer i betragtning til en julekurv afgøres alene af Gilleleje Kirke.
Pengene har vi taget af “Sildens Dag” kassen, den som i pricippet fordeles mellem sociale og kulturelle formål 1 x om året.
Målet har hele tiden været at få julekurvsprojektet udviklet til egen bæredygtighed, det må vi så konstatere ikke er lykkedes trods 2 forsøg med et Charity Bar arrangement på havnen i september 2015 og 2016, og senest med en julekurvspølsebod på Sildens Dag i august.
Men nu ser vi lyset for enden af tunnelen, idet vi i samarbejde med Gilleleje Kirke 3 søndag i advent 2018 arrangerer julekoncert i Gilleleje Kirke med Kurt Ravn.
Vi er helt sikre på at alle 200 pladser bliver revet væk og at der bliver overskud i julekurvskassen til at dele endnu flere julekurve ud til værdigt trængende, og det uden vi skal forgribe os på “Sildens Dag” kassen.

Gilleleje Rotary