Hjælp os at hjælpe i Malawi

Hjælp os

Nyt billed 1

Grace`s historie: "Da vandet kom, gik jeg i panik, for det løb så hurtigt og jeg havde ingenting, jeg mistede alt. Vi prøvede endda at klatre op i træerne for at undslippe vandet. Det var så skræmmende, der var krokodiller i vandet."

Du kan hjælpe Rotary Danmark med at støtte ofrene i naturkatastrofen i Malawi, ved at donerer et beløb.

Overfør pengene til Spar Nord Bank

Reg.: 9012 Konto 4580 273 748

mærket "Malawi" og dit "Navn"

Ønsker du at få skattefradrag for din donation kan du indbetale via Rotary Danmarks Hjælpefond.

Donation med skattefradrag

så hjælper du familier til overlevelse og husly i dette katastrofeområde efter cyklonen Idai.

Vi samarbejder med Shelterbox Danmark om at få husly og overlevelsesgrej ud til området i Malawi så hurtigt som overhovedet muligt.

Din hjælp tæller!

For ca. 5.000,- kr. kan vi levere en Shelterbox i katastrofeområdet. Shelterboxen indeholder telt, tæpper, komfur, kogegrej mv. til en familie - en væsentlig forudsætning for overlevelse.

Vores mål er at sende 200 Shelterbox`e afsted til Malawi hurtigst muligt!

Shelterbox fragtes ud til katastrofeområdet.

Hvis du vil se hvad en Shelterbox kan indeholde så tryk her

HUSK at donerer

Overfør pengene til Spar Nord Bank Reg.: 9012 Konto 4580 273 748 mærket "Malawi" og dit "Navn"

Eller anvende denne kortbetaling hvis du ønsker at få skattefradrag for din donation via Rotary Danmarks Hjælpefond.

Donation med skattefradrag

så går beløbet ubeskåret til at hjælpe familier til overlevelse og husly i dette katastrofeområde efter cyklonen Ida.

S&Q

Ofte stillede spørgsmål og svar

Se her

Indsamlingens resultat lige nu

Malavi 29190430

Opdateret 30. april 2019 kl. 11:00

Behovet for hjælp er enormt. Adskillige byer er helt udslettede, og befolkningen har mistet sit eksistensgrundlag, idet afgrøder og kvæg er gået til under oversvømmelserne.

ShelterBox er nu gået i gang med at uddele de første 73 tons nødhjælp og med stor støtte fra den lokale Rotary Guvernør. Katastrofen er den værste af sin slags og vilkårene for hjælpearbejderne er vanskeliggjort af, at største delen af infrastrukturen i Malawi er ødelagt. ShelterBox støttes af World Food Programme.

Malawi

Billeder og videoer fra katastrofen

Cyklonen Idai

SE videoen her

Hvem ejer en Shelterbox efter katastrofeanvendelsen?

Sheltebox video

Se videoen her