Indsendt af Claus Skovbjerg den 7.6.2020
Som I sikkert har set i dagspressen, vil myndighederne med virkning fra i morgen mandag den 8. juni tillade forsamlinger på op til 50 personer. Vi har ledt efter de helt præcise retningslinjer, men de er tilsyneladende ikke udformet endnu, men kommer formentligt om kort tid.

Derfor vil vi opfordre klubberne til at begynde overvejelserne om, hvordan man kan genoptage de fysiske møder med op til 50 personer. Med de gældende afstandskrav på 1 meter kan der måske også være behov for en drøftelse med mødestedets ansvarlige for at sikre, at det kan lade sig gøre – det sædvanlige mødelokale er måske for lille. Samtidigt kræver det særlig opmærksomhed, hvis man ønsker at synge, fordi der ved sang skal være 2 meter mellem hver person.

Vi vender tilbage med yderligere information, så snart vi kender reglerne mere konkret.

Med Rotary hilsen

Jan Aagaard