Indsendt af Jens Bentzen den 3.3.2020
260 børn og voksne var med, da der blev danset om juletræet i Galtenhallen. Privatfoto
GALTEN En hyggelig juletradition er blevet pudset af og kommet stærkt tilbage.
For et årti eller mere var juletræsfesten i Galtenhallen et fast indslag i december. Siden har den ligget i dvale i nogle år, men her i weekenden fik Rotary i Galten-Skovby traditionen genoplivet.
- Omkring 260 børn og voksne deltog - deriblandt rigtig mange i bedsteforældre-generationen - og det var superhyggeligt, fortæller Henning Nielsen fra Rotaryklubben.
- Det var lige før, der var flere voksne end børn, men alle hyggede sig, og børnene piskede rundt.
Det store juletræ var pyntet med julepynt, som børnene i byens fire børnehaver havde lavet.

Da det skulle tændes, måtte børnene først have vækket julemanden, der sov tungt, men dog dukkede frem og fik lysene tændt. Med hjælp fra seks nissepiger blev der danset om træet og sunget og leget julelege - som det hører sig til ved en god gammeldags juletræsfest.

Hyggelig tradition fik nyt liv: 260 til juletræsfest

Efter nogle år i dvale vendte juletræsfesten tilbage til Galtenhallen

16. december 2019, 13.34

GALTEN En hyggelig juletradition er blevet pudset af og kommet stærkt tilbage.

Børnene fik slik og der var lune æbleskiver, gløgg, sodavand, kaffe og andet godt.

Mange nye børnefamilier

- Der er kommet mange nye børnefamilier til området, og sådan et arrangement er med til at vise, at der sker noget her - at folk ikke er flyttet til en soveby. Derfor er det også dejligt, at så mange deltager, siger Henning Nielsen. Klubben har da også allerede sat sig for at arrangere juletræsfest igen næste år.

Overskuddet er ikke opgjort men ventes at ligge tæt på 20.000 kroner. De er øremærket til en international ungdoms-camp, som Rotary Galten-Skovby vil være vært for i sommeren 2021.

- Vi har gennem mange år sendt unge herfra til camp i andre lande, så nu synes vi, at vi skylder selv at arrangere én, siger Henning Nielsen.

Rigtig mange bedsteforældre var også med omkring juletræet.

Mange børn fik sig en god snak med julemanden.

Julepynten på det store træ var lavet af børnene i byens børnehaver og fik stor opmærksomhed.