Indsendt af 137764 den 22.5.2014
Egedal Rotary Klub samlede ind til en hjertestarter til Udlejre Kirke i Ølstykke

Egedal Rotary Klub samlede ind til en hjertestarter til Udlejre kirke i Ølstykke.

Et tidligere medlem af Egedal Rotary, Jørn Andersen, havde god forbindelse til et hjertestarter firma, som evt. kunne hjælpe med at søge fondsmidler, hvis vi ville give en hjertestarter til f.eks. en kirke.

Udlejre kirke ligger midt i Ølstykke Stationsby. Der færdes mange ældre borgere. Særlig ved et fredagssang arrangement har præsten flere gange måttet tilkalde ambulance, fordi en bruger er blevet bevidstløs.

Præsten er medlem af Egedal Rotary og forklarede klubben behovet for en hjertestartet i kirken.

Menighedsrådet ved Udlejre og Ølstykke kirker blev spurgt og ville gerne modtage gaven. Personalet har senere været på kursus i brugen af hjertestarteren betalt af menighedsrådet.

Hjertestarteren blev betalt af Egedal Rotary. Det lykkedes aldrig at få fonde involveret.

Hjertestarteren blev overdraget af klubbens Præsident Steen Christensen til formanden for Ølstykke menighedsråd Jesper Helsø. På nedenstående link er billedet fra Lokalavisen hvor man  ser givere og modtagere af gaven.

Læs mere i lokalavisen