Hjælp Tønder Rotary Klub med at indsamle til fordel for Multibane i lokalområdet

Indsendt af 162161 den 29.5.2019
Tønder Rotary Klub indsamler til fordel foret projekt i lokalområdet, ved at støtte etableringen af multibanen ved Tønder Campus og vi vil sætte stor pris på, hvis du har lyst og mulighed for at støtte op omkring dette ved at donere et beløb. Mobile pay på 25176 - Kommentar THV

Tønder Handelsskoles venner (THV) er i gang med at etablere et aktivitetsområde. THV er en støtteforening, som står for arrangementer og initiativer til gavn for Tønder Handelsskoles elever, og unge i lokalområdet.
THV samler ind til en multibane med et tilhørende udendørs crossfit-område samt beachvolleybane, som skal ligge på Tønder Campus. Tanken er, at skolerne på Campus skal bruge anlægget i skoletiden. Uden for skoletiden står faciliteterne så til rådighed for den lokale befolkning. Det kan på sigt komme til at danne rammen om lokalområdets mulighed for lave ”Bevæg dig for livet” aktiviteter, så som ’Aktiv familie i det fri’, ’Fitness i det fri’, naturtræning med inklusion af sindslidende, samt naturligvis en masse dejlige sjove boldspil på banen.
Anlægget er delvist finansieret via indsamlede fondsmidler. THV har indtil nu indsamlet 310.000 kr., og det samlede budget for projektet er på ca. 1.100.000 kr. Skolen har givet tilsagn om at donere 550.000 kr. til projektet. Der mangler stadigvæk penge for at komme i hus, og for at kunne etablere faciliteterne som planlagt.  Det første spadestik blev taget i maj 2019 og multibanen er næsten færdig, så at alt er til glæde for eleverne allerede fra skolestart denne sommer.
THV søger stadigvæk efter midler til at kunne færdiggøre anlægget, så det hurtigst muligt kan gavne vores unge mennesker, primært i alderen 16-21 år, med at dyrke udendørs aktiviteter på et lækkert anlæg lige i kernen af Tønder by. Der er mindre end 300 m til et af vores større områder, hvor der bor indvandrere og flygtninge, som med lidt held, også tænkes at de fik glæde af anlægget.

Tønder Rotary Klub indsamler til fordel for etableringen af multibanen, og vi vil sætte stor pris på, hvis du har lyst og mulighed for at støtte op omkring dette ved at donere et beløb.

MobilePay  25176, kommentar: THV

Doing good in the world… en del af Rotarys DNA