GlobalConnect og Rotary København Grundtvig hjælper igen i år med julegaver til udsatte børn

Indsendt af Michael Thiesen den 3.12.2020
Igen i år har GlobalConnect fået et Rotary Ønsketræ, hvor medarbejderne kan give en julegave direkte og ubeskåret til et udsat barn.

Ønsketræet er et juletræ, der hjælper til, at børn af udsatte familier også kan få en julegave, selvom pengene er små. Og i år er behovet for hjælp til udsatte familier ikke blevet mindre, fordi corona-pandemien desværre betyder flere konflikter, mere utryghed og større arbejdsløshed i mange udsatte familier.

Ønsketræet fungerer traditionelt på den måde, at medarbejderne tager et mærke fra træet, hvor der står et ønske og alder på barnet, så køber medarbejderen gaven og lægger den under træet, hvorefter Rotary afleverer gaven til barnet. I år er ønsketræet dog blevet virtuelt, fordi Corona indebærer, at mange af GlobalConnects medarbejdere arbejder hjemmefra.

Ønsketræet ligger i naturlig forlængelse af GlobalConnects fokus på at drive en virksomhed der inddrager medarbejderne i arbejdet med socialt ansvar og bæredygtighed.

Initiativtager til Ønsketræet hos GlobalConnect er senior Implementeringstekniker Stine Lyngeled.

En lille indsats gør en stor forskel

Ønsketræet skaber glæde hos et barn fra en udsat familie, som måske ikke selv ville have haft midlerne eller overskuddet til at købe julegaver.

Gaverne fra GlobalConnects medarbejdere går i år ubeskåret til udsatte grønlandske børn i Danmark i samarbejde med Foreningen Grønlandske Børn. I Danmark møder Foreningen Grønlandske Børn ensomme og isolerede grønlandske familier. Her er børn og unge, som har svært ved at finde fodfæste, hvilket påvirker børnenes trivsel, skolegang, fritidsliv og på sigt muligheden for at gennemføre en uddannelse.

Fakta om Ønsketræet

• Det første Ønsketræet blev sat op i Lyngby Storcenter i 2003
  • I år er der Ønsketræer i flere indkøbscentre
  • GlobalConnect var én af de første danske virksomheder til at få et Ønsketræ
  • Gaverne går i år ubeskåret til udsatte grønlandske børn i med hjælp fra Foreningen Grønlandske Børn.
  • Rotary finder modtagerne af julegaverne blandt deres projekter

Fakta om Global Connect

GlobalConnect er et førende teknologi- og datakommunikationsselskab i Nordeuropa. Koncernen leverer helhedsløsninger fra jord til sky baseret på egen infrastruktur, der består af 74.500 km fibernetværk og 27.000 kvadratmeter datacenter i Danmark, Sverige, Norge og det nordlige Tyskland. GlobalConnect har 28.000 erhvervskunder og leverer også højhastigheds fibernetværk til 302.000 privatkunder i Sverige og Norge.