Indsendt af Christian Bak den 5.5.2020
”Fitness for Alle” i Gårslev.

Gårslev Idrætsforening er som bekendt i gang med at realisere en stor ombygning og udvidelse af deres faciliteter – under overskriften ”Fitness for alle”, og altså også for parasporten.

Når projektet er færdigt, bliver Gårslev hjemsted for det kun tredje parasport-center i Danmark, hvor de to øvrige er i Rønne på Bornholm, og i Gladsaxe på Sjælland, og Gårslev kommer så til at dække Jylland og Fyn.

Det samlede projekt i Gårslev er meget omfattende, så for at hjælpen fra Rotary kunne blive så stor som mulig, valgte Børkop Rotary Klub i år at invitere andre klubber i distriktet til at være med.

Vejle Fjord Rotary Klub tog imod invitationen, og i samråd med Gårslev Hallen blev det bestemt, at bidraget fra Børkop- og Vejle Fjord Rotary klubber skulle bestå af etablering af en ny udendørs klatrevæg.

I efteråret 2019 blev arbejdet planlagt, og i januar 2020 blev arbejdet udført. Det færdige resultat skulle have været besigtiget i klubregi i marts – men pga. Covid-19 har vi endnu dette til gode.

Mange klubmedlemmer meldte sig til rådighed, og mange professioner var aktiveret, så der har således været både forsyningstropper, sikkerhedsfolk, arbejdsledere og folk til at stå for at materialer var til stede. Medlemmerne har venligst udlånt diverse håndværktøj, køreplader og meget andet, ligesom fem af klubbens medlemmer har doneret morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe.

Vores formand for udvalget (Elsebeth) giver følgende ord om forløbet:

”I vores foundationudvalg er vi taknemlige for den opbakning, der bliver vist i klubben. Aldrig er vi gået forgæves eller har fået nej, ej heller i år, hvor vejret indimellem har været lidt drilsk. – I min øresnegl har jeg fra de to herrer Lars Foght Andersen og Arne Rahbek hørt megen anerkendelse for det store arbejde,    der vel tilrettelagt, er blevet udført med en god klubånd. Og personligt kan jeg da også kun tilføje, at vi har nogle helt fantastiske medlemmer, der ser det som (ja lad os bare kalde det et pusterum i klubregi) at deltage i nogle opgaver, som genererer noget godt for en stor gruppe i Fitness for Alle, men også at være fælles om nogle praktiske gøremål i klubben, hvor humoren absolut er i højsædet.

Sluttelig kan vi så bare sige tak til de mange klubmedlemmer for stort engagement og rundhåndethed, tak til Vejle Nord for deltagelse og ikke mindst til Rotary for økonomisk hjælp til vores projekt.”