Er du vores næste formand for medlemsudvalget i 2022-23

Indsendt af Anonym (ikke efterprøvet) den 17.1.2022
​​​​​​​Distrikt 1470 søger en ny formand, som kan varetage det vigtige arbejde i distrikt 1470 mht at understøtte klubbernes arbejde med medlems-tiltrækning og fastholdelse.
08.02.2022. 23:59

Medlemsudvalget samarbejder tæt med distriktets PR-PI udvalg om bl.a. kampagner på de sociale medier. Medlemsudvalgets formand er kontaktperson for alle, som ønsker yderligere information om medlemskab. Det er i medlemsudvalget organiseret således, at udvalgets medlemmer har dialog med de potentielle medlemmer og matcher med relevant klub.

De fleste klubber har et medlemsudvalg og disse får inspiration fra distriktets medlemsudvalg, som samler alle interesserede til workshops 2 gange årligt. Desuden tilbydes klubberne, at en repræsentant fra medlemsudvalget deltager i klub- / bestyrelsesmøde med henblik på f.eks. udarbejdelse af strategi, fastlæggelse af klub-DNA mv.

Vi modtager mellem 100-150 nye medlemmer i distriktet årligt og alle nye inviteres til et Informationsmøde – fremmødet er dog kun ca. 20% - 2 gange årligt holdes arrangementet: Ny i Rotary og Rotaract med små oplæg og dialog.

Den nye formand kan naturligvis være med til at forme det fremtidige arbejde i samarbejdede med udvalgets øvrige medlemmer.

Ansøgning til stillingen sendes til Guvernør elect Jakob Volther. Dg1470-2223 (at) rotary.dk Senest 1. februar 2022