Donationer til lokale sociale formål

Indsendt af Arne Ougaard den 9.1.2021
Roskilde Syd Rotary Klub donerede lige før jul 30.000 kr. til flere lokale sociale formål.

Donationerne er givet til Maeng-Ho - Roskilde thaiboxning, Barnets Ven Ungdom, Natteravnene, Kafe Klaus og Ungenetværket.

På det virtuelle klubmøde den 21. december 2020 blev donationer på i alt 30.000 kr. begrundet med og givet til følgende lokale sociale organisationer:

• 10.000 kr. til MAENG-HO ROSKILDE THAIBOXNING

fordi Rotary herved sammen med andre donorer kan sikre, at klubben igen denne vinter kan gennemføre en flere-dags træningscamp, hvor børn og unge bringes sammen til udøvelse af sport og socialt samvær på tværs af køn, alder og etnicitet og herigennem udvikle sunde værdier.

• 5.000 kr. til BARNETS VEN I ROSKILDE

fordi Rotary påskønner den indsats, som Barnets Ven i Roskilde yder over for børn, og den hjælp, som Barnets Ven i Roskilde giver børn som rollemodeller. Gaven kan bruges til billetter til 20 frivillige med tilknyttede børn til en biograftur, som kan skabe et forum for en anderledes dialog.

• 5.000 kr. til NATTERAVNENE I ROSKILDE

fordi Rotary påskønner det arbejde, som Natteravnene i Roskilde frivilligt påtager sig for at skabe øget social værdi gennem omsorg og forebyggende indsats over for børn og unge i det offentlige rum.

• 5.000 kr. til KAFE KLAUS v/ Gitte Dueholm

fordi Rotary påskønner det arbejde, som Kafe Klaus yder. Enlige og socialt udsatte kommer til Kafe Klaus og får hjælp, mad og samvær. Kafe Klaus ser disse personer som gæster, der selv skal yde noget og til gengæld modtager meget varme og hjælp.

• 5.000 kr. til UNGENETVÆRKET I ROSKILDE

fordi Rotary påskønner den indsats, som ungevejlederteamet i Roskilde kommunes Center for Socialpsykiatri yder unge mellem 18 og 30 år, som bruger INSP til værested for deres aktiviteter, og hvor de sikres deres sammenhold.