Indsendt af Kurt Pedersen den 13.6.2018
På foranledning ad distriktet har klubben doneret 2 Shelterboxe til

Gentofte den 13.04.2018

Kære præsident kære Lissi Vejborg, Glostrup-Albertslund Rotary

Jeg skriver til dig, fordi du og din klub kan være med til at rette op på følgerne en af de værste katastrofer verden har oplevet – nemlig forholdene for de mange nye syriske flygtninge.

Formanden for ShelterBox i Danmark Karsten Thuen tog kontakt til mig forleden, og fortalte, at efter 7 års krig, er forholdene for de mange flygtninge blevet yderligere forværret som følge af de seneste angreb, hvor der meget tragisk er anvendt gas mod civile.

Kort sagt, så er situationen den, at 11.400.000 syrer er flygtet siden borgerkrigen brød ud, og strømmen tager i disse dage til. En stor del af flygtningene er børn, og ofte uledsagede. ShelterBox har siden 2012 hjulpet ca. 45.000 flygtninge og andre hjælpeorganisationer deltager i en samlet indsats, men desværre er der stadigt flere, som ikke modtager blot den mest basale hjælp.

ShelterBox har nødhjælpsarbejdere i lejrene i Libanon, men ShelterBox, der også hjælper mange andre steder i verden, er ved at løbe tør for penge.

Derfor dette nødråb. Hvis din klub kan finde midler til at støtte, så vil jeg være meget taknemmelig, og alle beløb er velkomne. For 100 kr. kan der sendes tæpper og vandrensningsudstyr og for det gamle faste ShelterBox beløb på 5.000 kr. kan en hel familie komme under tag.

Din klubs AG’er vil tage kontakt til dig i den kommende uge for at hjælpe praktisk, hvis I har behov for det.

Du kan læse mere om flygtningekatastrofen på ShelterBox hjemmeside under linket www.shelterbox.org/syria og du kan også gå på Twitter, hvor der er løbende informationer om ShelterBox indsats.

Donationer kan foretages på www.rotary.dk via Rotary Danmarks Hjælpefond eller direkte til www.shelterbox.dk

De bedste hilsner

Peter R. Koefoed