DICO orienterer

Status på Zoom licenser i D1480

Som tidligere oplyst har man i distrikt 1480 besluttet at alle onlinemøder i fremtiden skal afholdes ved hjælp af Zoom.
Til dette formål har distriktet påtænkt at anskaffe 7 Zoom licenser som vil blive administreret af AG-erne i minidistrikterne således, at man i klubberne kan låne en licens hvis behovet opstår.

Tanken var oprindelig at flere klubber på samme tid ved hjælp af 1 licens kunne afvikle et Zoom møde, men det er imidlertid ikke muligt i de nyeste udgaver, idet u-overvågede møder ikke mere er tilgængelige.

Så hvert Zoommøde kræver 1 licens.
Heldigvis ser det ud som om, at mange klubber allerede har anskaffet egen licens.
Jeg vil
derfor opfordre alle klubber i distriktet til ligeledes at anskaffe sig en licens.

Det er i øvrigt muligt at købe licensen på Rotary.org hvor man får 20 % rabat.
En licens koster 1.195 årligt og kan håndtere møder med 100 personer.

På nedenstående link kan man se en oversigt over muligheder og priser

Vær i øvrigt opmærksom på, at den rabat der fremgår øverst på zoom.us/pricing er den samme rabat som tilbydes via rotary.org.

de 7 indkøbte licenser vil være tilgængelige 1. jan 2021

Mvh