Indsendt af Asbjørn Isaksen den 28.4.2021
Jeg er den nye landssekretær i Rotary Danmark, og Jeg glæder mig meget til at tiltræde stillingen.

Jeg er den nye landssekretær i Rotary Danmark. Jeg glæder mig meget til at tiltræde stillingen. Mit klubmedlemskab er i Nykøbing Falster Rotary Klub – en levende klub med ca. 65 medlemmer.  Jeg har været medlem siden 2006 og har altid sat stor pris på at være Rotarianer. Jeg har varetaget funktioner som præsident, kasserer, sekretær og formand for PR-udvalget. Som præsident lod jeg mig inspirere af tidligere RI-præsident John Kennys motto ”The Future of Rotary is in Your Hands” og arbejdede bl.a. med mål og retning, kontinuitet samt synlighed. Jeg har gennemført The Rotary Leadership Institute (RLI).

Efter min opfattelse er Rotary et unikt globalt, nationalt og lokalt netværk med anerkendelsesværdige mål og værdier. Rotary er et ”både /og” - ikke udelukkende et erhvervsnetværk for ledere og selvstændige og ikke udelukkende en organisation ”Doing Good in the World”. Men en kombination. Dét, synes jeg, er fantastisk.

Uddannelsesmæssigt har jeg senest taget en MPA fra CBS. Den røde tråd i min karriere har de seneste 25 år været ledelses- og sekretariatsbetjening af bl.a. bestyrelser samt ledelse, økonomistyring og administrativ styring generelt. Senest som administrationschef / sekretariatschef. På den måde føler jeg mig godt klædt på til at varetage jobbet som landssekretær.

Mine fødder er plantet solidt i mulden i flere landsdele. I Jylland, på Falster og på Sjælland. Jeg bor nu i Ejby ved Køge på en lystejendom med min mand samt datter med familie (i separat bolig).  Jeg er gift med Sten, som de sidste 10 år af sit arbejdsliv ledede projekter for EU. Derfor har jeg rejst meget.

Rotary Danmark som Multidistrikt har efter min opfattelse en vigtig funktion. Min ambition som landssekretær er at yde god og professionel, sekretariats- og ledelsesmæssig support. Jeg ser frem til at komme ind i maskinrummet og til at samarbejde med bl.a. RD- og RDU-bestyrelsen, formandskabet og distriktsledelserne.

Lone Bang Christensen
Kommende landssekretær