Support

Hvad er målsætningen for databasen, og hvilke muligheder er der, hvis du som bruger har problemer med anvendelse af Databasen?

Om databasen

Databasen er udviklet af Rotary Danmarks Ungdomsudveksling for Multidistrikt Danmark alene. Det har været et forløb på mere end 4 år og funktionaliteten er forbedret trinvis i løbet af igangsætningsfasen og efterfølgende periode.

Databasen er integreret med Rotary medlemssystemet, så al vedligeholdelse af brugere sker i medlemssystemet, det er samme login system, udvekslingsstudenter kan vises i medlemslister og kalender og events med inviterede rotarianere vises i disse rotarianeres egen rotarykalender.

Desuden drives databasen hos det samme driftsselskab og på samme platform som medlemsdatabasen hvor der er en høj oppetid og stærk sikkerhed.

Der er ikke en udførlig manual, men alle steder er databasen udviklet så den er intuitiv. Dertil kommer en række vejledninger der inkluderer visning af databasen. På mange måder er databasen mere avanceret end de oprindelige krav.

Det forventes at der også fremover løbende vil komme forbedringer.

Den oprindelige målsætning som præsenteret på YEO mødet i 2017.

Support

RDU-Dico er support for RDU programmet. Pas på ikke at forveksle med DICO som er teknisk support på medlemssystemet.

RDU-Dico er udpeget af distriktet.

Se efter de vejledninger, der er her på siden, De kan måske hjælpe. Er der funktioner, der mangler vejledning til, så send ønsket til din RDU-Dico.

Her vil man kunne få hjælp til at besvare spørgsmål og rapportere fejl og uhensigtsmæssigheder.

RDU-Dico er følgende:

1440: Andrew Stevenson               adc-adm1440 (at) rotary-yep.net
1450: Ole Mølgaard                       dc1450 (at) rotary-yep.net
1461: Anders Lemmergaard          adc-out1461 (at) rotary-yep.net
1470: Lene Knudtzon                    vdc-in1470 (at) rotary-yep.net
1480: Kim Skourup                        dc1480 (at) rotary-yep.net

For at få den mest effektive behandling af problemer bør en fejlmeddelelse ledsages af et skærmbillede der viser fejlen og andre nødvendige oplysninger som f.eks. YEP nummer oplyses.

Inden problemer rapporteres bør det undersøges om det er en allerede kendt fejl eller ønske. Det vil så fremgå af siden 'Kendte fejl og ønsker'.