Kirkekoncert i Haslev Kirke med Die Herren

Indsendt af Martin Haslund Mandrup den 2.3.2023
Hør sangene og få historien og fortællingen om U2´s spirituelle, sociale og sensuelle tilgang til livet.

Køb billet her:

Die Herren - U2 Storytelling Koncert
”U2´s spirituelle historie og tekster”
Akustisk, unplugged, siddende koncert

I 1976 mødes fire teenagere i et køkken i det fattige, kriseramte og konservativt katolske Dublin i Irland og danner et orkester, som skal vise sig, at blive et af verdens største rockbands gennem tiderne – U2.
De fire unge mennesker – 3 protestanter og 1 katolik -  er rodløse og længes efter at finde ud af hvem de er, og hvor de hører til.
Herfra bliver det en rejse for at finde meningen med livet – finde ud af hvor de kommer fra, og hvor de og vi som mennesker hører til musikalsk, politisk, religiøst og eksistentielt.
Musikken, troen og kærligheden bliver nøglen! Nøglen til at bryde ud og gøre en forskel for sig selv - og i Verden.
Troen og kærligheden bliver indholdet – Musikken bliver indpakningen.
Helt fra start benytter U2 sine tekster til at beskrive det menneskelige modsætningsforhold mellem:
Godt og Ondt – Frelse og Fortabelse – Tro og Tvivl – Taknemlighed og Begær – Kærlighed og Konflikt.

Teksterne har mange direkte referencer til Biblen, men indholdet er ikke af den grund entydige og endimensionelle. De væver Gud, sex, politik og eksistens ind i hinanden, og kan tolkes og forstås på mange måder og i mange lag. Og derfor kan man som lytter og læser af U2´s tekster altid finde sin egen relation og forståelse af indholdets flertydighed.
De fire unge mennesker vokser fra at være unge, rodløse, fattige drenge i Dublin, til fire meget beriget, voksne mænd, der omfavner og søger livets mysterier og svar - med hele verden som deres legeplads. De har søgt i mere end fire årtier, og de søger endnu –  men har stadig ikke helt fundet, hvad de leder efter!
Hvilken udvikling er U2 gået igennem, og hvordan viser det sig i deres tekster og musik?
Hvorfor kan sangen ONE tolkes på mange måder og hvorfor den ikke kun er en kærlighedssang, men også handler om konflikt og skilsmisse?
Hvorfor var U2 ved at gå i opløsning i starten af 80´erne på grund af tro?
Når U2 synger Love er det osse lig med Gud! In the Name of Love!!!
Hvilke sange er spirituelle fyrtårne?
U2´s albums siden 1980 – Deres mission og udvikling?
Fokus på et konfliktfyldt Irland/Nordirland bliver afløst af en kamp for en mere fredfyldt Verden!

Die Herren vil ved ”U2-Storytelling koncerten” spille sangene og sammenholde dem med teksternes indhold og U2´s historie, så publikum får en forståelse for, og et overblik over, flertydigheden i teksterne og sangenes mening.
Koncerten er en akustisk, unplugged, siddende koncert i to sæt, og der vil blive tid til en snak med Die Herren i pausen mellem sættene.

Køb billet her: