Jakob kører motorcykel gennem Indien for Rotary

Indsendt af Jeannette (E-klub) Refstrup den 2.2.2023
Ride for Rotary er et internationalt fælleskab med deltagere fra hele verden.

Jakob Bejer, der er medlem af Aarhus Rotary Klub, har brugt en hel del af januar på den anden siden af jorden, hvor han har været med på motorcykelturen Ride for Rotary 7th Edition.

Det er anden gang, Jakob er med i Ride for Rotary. Første gang (i januar 2020) havde han sin kone og søn med i bil. Ruten var anderledes, men R4R konceptet det samme.

Biler er ligeså velkomne som motorcykler og at besøge Indien på den måde, sikkert omgivet af dejlige Rotarianere, er en perfekt at måde at opleve et af verdens mest spændende lande, fortæller Jakob Bajer.

Tidligere er der samlet $100.000 ind til Rotarys Hjælpefond på tre R4R arrangementer i Indien.

- Bare i 2020, da jeg var med, samlede vi $50.000 sammen, fortæller Jakob.

- Dette gøres ved, at deltagerne betaler et gebyr for at deltage, men da mange middage med mere er doneret af lokale Rotary-klubber, bliver der penge tilbage. De indsamlede midler bliver doneret til Rotarys Hjælpefond.

Kort inden Jakob drog afsted på turen, skrev han:

Jeg er sammen med omkring 50 andre rotarianere fra hele verden i Mahabalipuram lidt syd for Chennai, hvor selve motorcykelturen begynder den 15. januar.

Vi har været på sight-seeing og haft introduktion samt fået motorcykler med mere i dag. Dagen rundede vi af på besøg hos en lokal Rotary klub, hvor vi lyttede til 2-3 timers taler og andet og fik noget go' mad.

I morgen tidlig kl. 08.30 starter vi på selve turen.

Turen slutter i Mangalore den 25. januar, hvorefter jeg tager ned til Koshi og til Pala for at møde min datter Anika og inspicere det store vandværk vi (Aarhus Rotary Klub, sammen med en masse internationale donorer) donerede til Mariysadanam igennem Pala Rotary Klub, og som stod færdigt i 2022.

Jeg vil meget gerne have andre danskere med på motorcykel eller bil næste år i januar, da det er en kæmpe oplevelse. Hvis nogen har spørgsmål, er de meget velkomne til at skrive til mig.

Jakob Bejer har løbende delt beskrivelser og billeder fra turen på sin facebook-profil, som vi har fået lov at dele lidt fra:

Efter mange år i udlandet skriver Jakob på engelsk. Vil du gerne læse opslagene på dansk, kan du finde Jakob på facebook, hvor opslagene kan oversættes til dansk automatisk.

Find Jakob på facebook her

Ride for Rotary

Jakob Bajers facebook-opslag 1

Opslag 3