Indsendt af Jeannette (E-klub) Refstrup den 3.3.2022
Et vigtigt element i medlemskabet af Rotary er klublivet, hvor vi mødes og lærer hinanden at kende.

Er det ikke som om, vi nu tør begynde at tro på, at vi i lang tid frem over kan regne med at mødes som vi plejer - før Covid-19 - i klubberne? Det håber og tror vi på. Og derfor vil vi gerne bruge dette indlæg til at minde om nogen af alle de ting, der foregår i klubberne i vores distrikt hen over året.

Vi er nemlig glade for at mødes til foredrag og aktiviteter - og hvis det kan kombineres med lidt godt til ganen og spas med kammeraterne, er det absolut kun et plus.

Horsens Østre Rotary Klub fik spændende foredrag

Tekst: Torben Busk

Bybranding. Tidligere kommunaldirektør i Horsens kommune fortalte om sit nye liv som forsker. Medlemmer af Horsens Østre Rotaryklub fik et spændende og informativt kig ind i en verden, som uden et Rotary medlemskab måske for altid ville være lukket land.

bybranding i Horsens

Videbæk Rotary Klub tog arbejdshandskerne på til glæde for byen

Tekst: Ib Melsen

Blomsterne i sommer har været ualmindelige flotte, men nu er sæsonen forbi.
Blomsterne i lysmasterne er skiftet ud med fyrretoppe.
Det er traditionen tro Videbæk Rotarys frivillige, der har været på arbejde.
Torben Pradsgaard, præsident for klubben, glæder sig over, at forretningerne og erhvervslivet støtter opgaven økonomisk med udsmykningen, der er med til at præge bybilledet. Beplantningen tilpasses årstidernes skiften og er til glæde for såvel mennesker som insekter.
Når foråret melder sig, vil der blive plantet påskeliljer. Hen i maj skal de 75 blomsterdekorationer plantes til med fjerblomster og slyng pelargonier i røde, hvide og blå farver.
I år har de frivillige fra Rotary også påtaget sig opgaven med at varetage driften af julebelysningen. Indtægterne fra opgaverne går ubeskåret til velgørende formål lokalt og internationalt.

jul

Grindsted Rotary Klub skabte sammenhold med ’Kok Amok’

Tekst: Erik Serup Hansen

En anderledes klubaften, hvor vi gik "Kok Amok" med masser af glæde, humor (kærlige drillerier) og sammenhold
Vi fik set nye vinkler af hinanden, og skjulte kompetencer kom frem ..... schhh..... ikke fortælle det til dem derhjemme ;-)
En sjov aften, hvor vi blev rystet endnu mere sammen og fik (hvis vi selv skal sige det) FANTASTISK MAD - nærmest på Michelin-niveau.

kok amok

Vinsmagning i Billund Rotary Klub

Tekst: Alan Anov

Tilbage i november var Billund Rotary Klub til vinsmagning hos Billund Wine Cellar.
Der blev budt velkommen af ejeren Kristian Møller, der i aftenens løb både fortalte om sin hobby, vine importeret direkte fra forskellige vingårde i Europa og sit arbejde som murer i sin virksomhed Billund Byg ApS.

Til den gode mad serveredes fire forskellige gode vine fra henholdsvis Spanien og Italien med fortællinger om vinene og de vingårde de kom fra. Alt i alt en rigtig god aften med 27 deltagere.

billund