Æresmedlem af distrikt 1470 udnævnt

Ove Storm, tidligere distriktsguvernør og nyt medlem i Hårlev-Karise Rotary Klub, udnævnt til æresmedlem i distriktet.

Det var både et udtryk for stor anerkendelse og et ønske om at fastholde Ove Storms tilknytning til distrikt 1470, der omfatter blandt andet København og Nordsjælland, at distriktsguvernør Rina Sture Kristensen udnævnte ham til æresmedlem.
  • Ove fortjener vores anerkendelse. Ikke blot for sin indsats i Rotary organisationen gennem snart 43 år, men også fordi han som nestor i distriktet er imødekommende overfor og interesseret i nye mennesker og tiltag. I en alder af 89 år er han stadig aktiv og bidragende, det hylder vi i dag. I løbet af 2016 måtte Ove Storms oprindelige klub Gladsaxe Syd Rotary Klub af forskellige årsager lukke, og processen i den forbindelse fortjener respekt og anerkendelse. Alle i klubben har stor respekt for Ove, derfor er dette en hyldest både til ham og klubben. Nu er alle medlemmer optaget i andre klubber, så det gode Rotary-arbejde kan fortsætte, sagde Rina Sture Kristensen.

Udnævnelsen fandt sted den 23. februar 2017 på Rotary Organisationens 112 års fødselsdag og markerede således også en festligholdelse af den organisation, Ove Storm har viet en stor del af sit liv til.

Som symbol på sin mangeårige indsats modtog Ove Storm en smuk glasskulptur i form af en Globus, der symboliserer den verdensomspændende organisation. Globussen hviler på en base, hvorpå Ove Storms Rotary CV er indgraveret. Det var således en meget personlig gave, Rina Sture Kristensen kunne overrække æresmedlemmet, mens Minna Storm, Ove Storms hustru, der sad ved hans side, modtog blomster fra klubpræsidenterne i såvel hans tidligere klub som den nye.

En hilsen fra verden
Ove Storm har i sin tid som guvernør deltaget i internationale arrangementer i Rotary’s hovedorganisation i USA. Derfor var det også en særlig overraskelse, da den kommende distriktsguvernør, Peter Reimesch Koefoed, som for nyligt er hjemvendt fra en Rotary Konference i USA, overbragte en hilsen fra Rotary medlemmer fra hele verden og en nål fra den kommende verdenspræsident, Ian H. S. Riseley.

• Den nye verdenspræsident har meldt ud, at hans slogan bliver ”Rotary making a difference” – og det synes jeg passer rigtig godt på dig. For du har gjort en stor forskel i din gamle klub. Og jeg er sikker på, at du også kommer til at gøre en stor forskel blandt dine nye klubmedlemmer i Hårlev-Karise Rotary klub, sagde Peter Reimesch Koefoed.