Indsendt af Birte Marie Linnebjerg den 2.8.2014
Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub overrækker en check på kr. 300.000 til Mælkebøtten i Nuuk, Grønland.

Præsident for Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub Birte Jexen (tv.) rejste i juli 2014 til Grønland, for at være med til indvielsen af et BørneFolkeKøkken i Nuuk og for at overrække en check på kr. 300.000 til Kirsten Ørgaard (th.) lederen af Mælkebøtten.

Det har været et stort arbejde at indsamle de mange penge – et arbejde, som ikke mindst Birte Jexen har stået for og hun forsætter indsamlingen af flere midler til Grønlandske børn og unge i den kommende Rotary sæson 2014/2015.

Mælkebøtten oplever, at mange børn og unge ikke altid – og ikke hverdag - får opfyldt deres behov for mad, og indtrykket er, at mange børn i perioder sulter. Flere af børnene får mad i Mælkebøtten – mad som tilberedes i døgnafdelingens køkken, men det var imidlertid for lille til at bespise de mange børn, der sulter. Derfor er det med glæde, at Frederiksberg-Mariendal Rotary Klub har fået samlet kr. 300.000, så det har været muligt at etablere et BørneFolkeKøkken i tilknytning til institutionen Mælkebøtten.

Kontaktinfo: Frederiksberg-Mariendal Rotaryklub

Birte Jexen pastpræsident 2014-15, bjx (at) lionspark.dk tlf.: 40713575