Rotary Dyrehavens historie

Klubben blev formelt organiseret den 22. juni 1995 med efterfølgende chartring den 22. februar 1996.

Charterfesten blev holdt den 23. marts 1996 på Frilandsmuseet. Alle de omkringliggende klubbers præsidenter deltog såvel som PDG, DG og IDG. Charterbrevet blev overrakt til klubbens første præsident Vibeke Düring Jensen af guvernør Gorm Jørgensen.

Tekster til fotogalleriet til højre.

Pr. 1. juli 1996 tiltrådte Søren Torntoft som Dyrehaven Rotary Klubs 2. præsident. Vibek Düring Jensen - klubbens 1. præsident - hænger her præsidentkæden om halsen på Søren.

En årlig tilbagevendende begivenhed er en guided rundtur på Frilandsmuseet. Fotoet her er fra august 1996. Guide var Lars Friis, som fortalte levende om bl.a. Herregården fra Fjellerup på Djursland, som var ved at blive genopført, bjælke for bjælke, sten for sten. Laden stammer tilbage fra 1600-årene og selve hovedbygningen fra 1750.

I juni 1997 afgik Søren Torntoft som præsident og overlod jobbet til Birte Linnebjerg. Søren bliver her dekoreret med PastPresident-nålen.

I hele sommerferieperioden bliver de normale klubmøder henlagt til nogle af medlemmernes terasser. Det er utroligt hyggelige møder, hvor vi læreer hinanden bedre at kende over lidt god mad og et glas vin. Fotoet her er fra mødet hos Kirsten Høgfeldt

Citat fra Rotary Norden:

Rotary Danmarks webmaster hædret

Under Rotary Danmarks Råds årsmøde den 17. juni blev organisationens webmaster, Birte Linnebjerg, Dyrehaven hædret med Paul Harris Fellowship for sin store indsats i forbindelse med etableringen af Rotary's danske hjemmeside og sit arbejde som medlem siden 1997 af EDB-udvalget.